Journal Articles - Environment and Environmental Protection - 2019

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Social network analysis for facilitating the innovative water technologies towards more efficient water use in industrial zone
    ( 2019)
    Trần Thu Trang
    Industrial zones (IZs) in Vietnam require a huge quantity of water for production activities to develop society aneconomy. However, the quality and quantity of IZ-related water resources are depleted and threatened. In orderto prevent water scarcity, mismanagement and wasting of water supplies, it is necessary to develop newtechnologies to increase water use effi ciency in the IZs. However, new technologies would be not fi t with theexisting socio-institutional framework so that the societal aspects could be transformed to facilitate theinnovative technologies. This paper aims to analyse the existing actor network for facilitating the innovative watertechnologies towards more effi cient water use in Hiep Phuoc IZ. Using the results from the collected data, SocialNetwork Analysis (SNA) is applied to understand the social structure and dimension of the four networks (policy,economic, societal and research networks) that govern IZ's water fl ows (Borgatti et al., 2002; Domenech, 2009;Reed et al., 2009; Ashton, 2008; Steveson and Greenberg, 2000). The fi ndings contribute insight to how theactors correlate among the four networks and their roles in facilitating the technological innovation in HiepPhuoc Industrial Zone in the South of Vietnam
  • Publication
    Nguồn nước và những thách thức đến an ninh nguồn nước Thành phố Hồ Chí Minh.
    ( 2019)
    Nguyễn Hồ Việt Anh
    Thành phố Hồ Chí Minh là một trong những Thành phố lớn nhất Việt Nam, là một trung tâm kinh tế, văn hóa, du lịch và khoa học kỹ thuật quan trong ở phía Nam Việt Nam. Diện tích tự nhiên của Thành phố là 2.095,01 km2 với dân số 8.247.829 người (theo số liệu tổng kiểm kê năm 2015) chưa kể khách vãng lai. Tốc độ phát triển kinh với mức tăng trưởng hơn 8% /năm. Thành phố nằm ở hạ lưu của sông Đồng Nai-Sài Gòn, nguồn nước cấp cho Thành phố phụ thuộc rất lớn vào nguồn nước mặt cấp từ các địa phương ở thượng nguồn sông Sài Gòn và sông Đồng Nai. Thêm vào đó, khả năng nguồn nước cấp (nước nhạt) phân bố trên địa bàn Thành phố đã và đang thiếu hụt so với nhu cầu cấp nước ngày càng gia tăng. Trong khi đó, công tác quản lý, bảo vệ, khai thác, sử dụng TNN giảm thiểu thiệt hại do nước gây ra trên địa bàn còn gặp nhiều khó khăn, thách thức; đồng thời sự tác động của BĐKH và hoạt động kinh tế các địa phương vùng thương lưu,sự gia tăng khai thác, sử dụng nguồn nước. Tình trạng trên đang và sẽ gây áp lực
  • Publication
    Co-Benefits of Climate Change Mitigation for Public Transport in Different Cities of Vietnam
    ( 2019)
    Nghiem Trung Dung
    ;
    Nguyen Thi Yen Lien
    ;
    Tran Thu Trang
    ;
    Dao Duy Nam
    Potentiality of co-benefits for public transport at cities of different grades in Vietnam namely Ho Chi Minh city (special city), Da Nang (centrally-run grade I city) and Vinh (grade I city under the province) in 2013 was studied. Taxis in Da Nang and Vinh, and buses in Ho Chi Minh City were selected for the study. A same methodology was used for all cities. In each city, three areas and nine routes in inner city were selected for conducting this study. Information on the technical conditions of vehicles was collected by questionnaires. Traffic volume was determined by vehicle counting. The real–world driving data of vehicles were recorded by GPS technology. All collected data were processed to generate input files to run IVE model associated with base state and three proposed scenarios of climate change mitigation. Emission factors (EF) of air pollutants for these transport means were determined. Co-benefits of climate, air quality and health for the scenarios in three cities were assessed. The obtained results in this study can be used as a scientific basis for integrated air quality management in the cities in general and for air pollution control of public transport in particular.