Journal Articles - Social and Behaviour Science - 2020

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 16
  • Publication
    Tiêu chí để đánh giá giá nhà ở Việt Nam cao hay thấp?
    ( 2020)
    Hàng Nhật Quang
    Rất nhiều chuyên gia và nhà đầu tư nhận định cho rằng giá bất động sản Việt Nam (BĐS Việt Nam) đang quá cao so với giá trị thực tế. Thậm chí, có ý kiến nhấn mạnh tâm lý chuộng việc chọn bất động sản làm “của để dành" nên giá nhà đất bị đẩy giá. Tuy nhiên, nếu nhìn nhận khách quan, thị trường BĐS Việt Nam mới chỉ ở giai đoạn sơ khai, còn rất nhiều tiềm năng để phát triển. Với điều kiện tiện nghi môi trường nhà ở không ngừng thay đổi và có xu hướng ngày càng hoàn thiện hơn phát triển theo nhu cầu ngày càng phong phú của con người thì giá BĐS Việt Nam được đánh giá đang trong giai đoạn hấp dẫn. Vì vậy trong nghiên cứu này, tác giả xem xét một số cách thức định giá nhà đất trên thế giới, từ đó rút ra bài học cho thị trường Việt Nam, như: Nhóm yếu tố tự nhiên; Nhóm yếu tố kinh tế; Nhóm các yếu tố liên quan ảnh hưởng đến giá nhà ở Việt Nam. Ngoài ra. tác giả cũng đã đưa ra những khuyến nghị để người lao động Việt có thể mua được nhà ở.
  • Publication
    Từ ý định đến quyết định chọn hoạt động trong chuyến đi đến thạnh phú của du khách nội địa
    ( 2020)
    Đoàn Xuân Diệp
    Thạnh Phú là một điểm đến du lịch nông thôn còn khá mới ở tỉnh Bến Tre, có tài nguyên để phát triển các sản phẩm du lịch thiên nhiên, nông nghiệp, văn hóa. Nghiên cứu này thực hiện khảo sát ý kiến du khách nội địa tiềm năng và hiện tại để xác định các hoạt động ưa thích và hài lòng trong chuyến đi đến Thạnh Phú của họ. Thưởng thức hải sản và giao lưu với cư dân là hai hoạt động đạt được mức hài lòng cao nhất với giá trị trung bình lần lượt là 4,1 và 3,9.
  • Publication
    Factors Affecting The Purchasing Decision to Buy The Fresh Food – Empirical Study in Vissan Stores, Ho Chi Minh City, Vietnam
    ( 2020)
    Vũ Minh Hiếu
    With the recent development of the economy and technological revolutions, lifestyle, income, and consumer behavior have changed dramatically. Additionally, the satisfaction of customers’ needs and concerns should be constantly done in all organizations. , this study is to explore factors affecting the purchasing decision to buy fresh food in Vissan stores in Ho Chi Minh City, Vietnam. The qualitative and quantitative methods have been employed through content analysis, the consultations with 5 experts, 2 group discussions, and 3 in-depths structured interviews with 20 random customers, and 300 surveyed questionnaires with the customers. The findings show 5 factors as Promotion, Income, Price, Place, and Product in the empirical evidence of factors impacting on consumers’ decisions on purchasing the fresh food. This results will be a valuable source of information for the Vissan Corporation in their management and for pedagogical activities for all same cases
  • Publication
    Ho Chi Minh’s thought on great national unity and its significance to the current policy of national unity of the Communist Party of Vietnam
    ( 2020)
    Nguyễn Văn Đạo
    The great national unity is a great spiritual value, an extremely precious tradition of our nation, which has been molded during the thousands of years of struggle for national construction and defense. Solidarity has become a great motivation, a philosophy of life and action for our people to overcome many incidents and ups and downs of natural disasters and enemy sabotage, to survive and develop sustainably. On the basis of Vietnamese revolutionary practices and world revolutionary practices, Ho Chi Minh’s thought was soon formed about great national unity. This study focuses on analyzing Ho Chi Minh’s view on the need for national unity, the role of national solidarity for the Vietnamese revolution and the application of this ideology by the Communist Party of Vietnam in the current period.
  • Publication
    Religious Policy and Freedom of Religious Activity at Vietnam
    ( 2020)
    Nguyễn Văn Đạo
    This study focuses on analyzing religious policy and religious activities in Vietnam since “Innovation” (1986). This study shows that there has been a fundamental change in the state’s policy towards religions, the state creates all conditions for religions to operate in accordance with the law, associate religion with the daily life of the people. This study also analyzes religious trends in Vietnam in the new period, such as the trend of the secularization of religion, the trend of religious modernization, emerging religious phenomena, religious ways newly formed and characterized of new some religious phenomena. The author then asserted the need for both theoretical and practical research on religious trends and policies in the new situation, the positive and negative factors of religious trends, the need continue to amend and amend religious policies, contributing to improving the policies of the Communist Party and the State of Vietnam on religion, ensuring democracy and equality in religious activities in Vietnam.