Journal Articles - Educational and Pedagogy - 2021

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 45
  • Publication
    Vận dụng mô hình Flipped Classroom trong giảng dạy bậc đại học tại việt nam hiện nay
    ( 2021)
    Phạm Thị Thu Huyền
    Mô hình Filipped classroom là một trong những mô hình đang được áp dụng rộng rãi tại một số nước như Mỹ, Australia,... khi tiến hành dạy online. Tuy nhiên, đối với Việt Nam, đây vẫn còn là một mô hình dạy học còn khá mới. Trên cơ sở phân tích những ưu và nhược điểm của mô hình Filipped classroom khi áp dụng vào giảng dạy đại học tại Việt Nam hiện nay, bài viết sẽ đưa ra một số kiến nghị để nâng cao hiệu quả của mô hình này khi áp dụng vào thực tế.
  • Publication
    Các nhân tố tác động đến sự hứng thú trong học tập của sinh viên
    ( 2021)
    Lưu Chí Danh
    ;
    Nguyễn Thị Như Huyền
    ;
    Đỗ Nguyễn Như Quỳnh
    ;
    Võ Thị Mỹ Diệu
    Bài viết xác định các nhân tố tác động đến sự hứng thú trong học tập của sinh viên (SV) Trường Đại học (ĐH) Văn Lang, nghiên cứu được tiến hành khảo sát trên 460 sinh viên tại các Khoa của Trường ĐH Văn Lang. Từ kết quả nghiên cứu đó đo lường mức độ ảnh hưởng của các nhân tố ảnh hưởng đến sự hứng thú trong học tập. Kết quả nghiên cứu cho thấy, có 6 nhân tố tác động đến sự hứng thú trong học tập của SV Trường ĐH Văn Lang, đó là: Môi trường học tập, Phương pháp giảng dạy, Nhận thức SV, Ảnh hưởng từ gia đình, Chất lượng giảng viên và Chương trình đào tạo. Trong đó, nhân tố chất lượng giảng viên có tác động mạnh mẽ nhất đến sự hứng thú trong học tập. Vì vậy, Ban lãnh đạo Nhà trường cần quan tâm nhiều hơn đến yếu tố này nhằm nâng cao sự hứng thú trong học tập của SV.
  • Publication
    The effectiveness in teaching and learning Political Economy in Vietnamese educational system
    ( 2021)
    Trần Văn Hiển
    This study aims to understand and test the factors influencing the effectiveness of learning and teaching political economy among Vietnamese universities. Over 1500 students from different majors and different school years have taken part in this study. The data collected from questionnaires was analyzed by SPSS version 2016 and EVIEW 10. From this study, it can be said that learning motivations and teaching methods are the most important factors driving the success of teaching and learning the political economy. Furthermore, males seem to be more interested in studying this subject and getting a higher GPA compared to females. Students from higher school-year, by contrast, have lower levels of interest in studying this module, leading to the lower effectiveness in teaching and learning this module. Finally, while teaching methods and teaching quality are positively correlated with the dependent variable, the administration service and infrastructure negatively influence the teaching and learning objectives.
  • Publication
    The Effects of Task-Based Instruction on High School Students' Writing Outcomes
    ( 2021)
    Vu Phi Ho Pham
    ;
    Chien Thi Hong
    ;
    Ngoc Hoang Vy Nguyen
    The goal of this study was to see whether task-based instruction could enhance EFL students' writing fluency and accuracy. Sixty Grade 11 students from two complete classrooms at Dai An High School in Tra Vinh Province, Vietnam participated in this research. The experimental group was taught to write essays using task-based training, whereas the control group was trained using product-based training. Writing skills were assessed before and after the exam. The 14-week intervention with task-based training showed significant improvements in post-test scores for the experimental group. The current study also developed a fresh and innovative teaching strategy to help local teachers enhance their performance.
  • Publication
    A Real Game-Changer in ESL Classroom? Boosting Vietnamese Learner Engagement with Gamification
    ( 2020)
    Lê Thùy Linh
    The significance of gamification has been robust in educational contexts as gamification provides a greater engagement and empowerment among ESL language learners. This research aims to reconsider the role of gamification beyond its conventional use as gamified classroom activities, incorporating it into the whole journey of an ESL blended learning course. The study was conducted in a Vietnamese private university with a total of 50 learners for 12 weeks. E-journal and interviews were employed to explore learners’ deep thoughts of gamification. Each week, five learners voluntarily submitted their journals through a link by Google Form. Additionally, interviews were also conducted in the middle of the course, week 7, and at the end of the course, week 12. Data was analyzed into 3 main themes: behavioral engagement, emotional engagement, and cognitive engagement. The result indicated that ESL learners achieved a deeper engagement in a gamified blended classroom, behaviorally, emotionally, and cognitively. To be more specific, learners attained a higher level of participation, effort-making, and contribution to learning. Moreover, participants showed their interest and confirmed the decrease of language anxiety. Finally, students developed a sense of social connection and investment in their learning, which was regarded as the expressions of cognitive engagement.