Journal Articles - Educational and Pedagogy - 2020
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
1 - 5 of 21
-
PublicationManaging between private university’s joint training program and Vietnam business nowadays( 2020)Managing between Private University’s joint training program and Vietnam business is the main condition to constantly increase it’s quality education in trend of Knowledge Economic and International Economic Integration thoroughly. On the basic of the relation between private University’s joint training and business as well as it’s management program, this article shows some fundamental proposals to enhance them.
-
PublicationListening Learning Strategies Employed by English Majors at The Saigon International University( 2020)It is unarguable that listening is one of the most significant macro skills in the process of language acquisition and takes the vital part in communication. However, it requires learners to possess both language knowledge and contextual knowledge in order to achieve high effectiveness in learning this skill. Accordingly, learners are presumed to execute listening learning strategies to get a better understanding of what is being spoken. The study aimed to investigate English listening learning strategies unconsciously employed by English majors at The Saigon International University (SIU) and explore the students’ level of frequency of employing these strategies. The mixed-methods study was conducted with the participation of 115 undergraduate students majoring in English. The quantitative data collected from the questionnaire were processed by SPSS (19.0), whereas content analysis was employed to analyze the qualitative data obtained from the semi-structured interview. The findings showed that cognitive strategies were identified as the most dominant listening learning methods, followed metacognitive strategies and socio-affective strategies. Among the particular listening, the top five most common strategies included listening for main ideas first and then details, listening to different kinds of input, connecting prior knowledge to the existing information of the text, applying the learned vocabulary and grammar to comprehend the content, and choosing the suitable listening texts
-
PublicationDigital story telling with Puppet Pals to generate freshmen's enjoyment in English Speaking( 2020)Foreign language enjoyment (FLE), or positive emotions (PE) in foreign language learning (FLL), has been proven beneficial to foreign language (FL) learners in their FL acquisition process. However, over the past decade, few pieces of research have emphasized the relationship between Mobile-assisted language learning (MALL) applications and FLE. This research aims to investigate whether Digital Storytelling (DST) with Puppet Pals app, a short form of digital media production, brings about freshmen’s enjoyment in English speaking. Sixty-nine freshmen at Van Lang University (VLU), Ho Chi Minh City, Vietnam participated in this project for seven weeks. A mixed-method was used in combination with three data collection instruments: The Foreign Language Enjoyment Scale (FLES), video recordings observation notes, and a semi-structured interview. The results indicate that DST with Puppet Pals results in FLE. The findings contribute to research on FLE in practice and on MALL by demonstrating how to generate freshmen’s FLE in English oral practice in Vietnam context and offering strategies for learners to reach FLE with Puppet Pals and DST.
-
PublicationĐề xuất một số hướng nghiên cứu khoa học giáo dục từ góc độ trường sư phạm địa phương( 2020)Công cuộc đổi mới căn bản và toàn diện GD-ĐT nước nhà đặt ra nhiều yêu cầu đối với giảng viên các trường sư phạm. Bên cạnh những đổi mới về đào tạo, bồi dưỡng giáo viên mầm non, phổ thông, các giảng viên phải nghiên cứu về chương trình, sách giáo khoa mới, nghiên cứu đổi mới phương pháp dạy học và kiểm tra đánh giá, nghiên cứu đổi mới mô hình quản lí,… Thông qua việc phân tích những xu hướng nghiên cứu trong lĩnh vực khoa học giáo dục trên Tạp chí Giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục và nhu cầu đào tạo, bồi dưỡng giáo viên ở các trường mầm non, tiểu học, trung học cơ sở, chúng tôi đề xuất một số gợi ý hướng nghiên cứu khoa học giáo dục đối với giảng viên các trường sư phạm địa phương nhằm nâng cao hiệu quả nghiên cứu khoa học của đội ngũ này trong việc giải quyết những vấn đề thực tiễn. Ở thời điểm hiện tại, các trường sư phạm, đặc biệt là cao đẳng sư phạm đang gặp rất nhiều khó khăn về định hướng phát triển, việc làm,.. Vì thế, mỗi cá nhân giảng viên đều phải nỗ lực nâng cao chất lượng giảng dạy và nghiên cứu khoa học, gắn đào tạo và nghiên cứu khoa học với nhu cầu thực tiễn giáo dục.
-
PublicationNhận thức của sinh viên không chuyên ngữ đối với ứng dụng E Learning trong việc dạy và học tiếng Anh( 2020)Nghiên cứu này nhằm mục đích hiểu rõ suy nghĩ của sinh viên Đại học Văn Lang đối với việc học tiếng Anh qua hình thức trực truyến, cũng như đánh giá sự hiệu quả của hình thức E-Learning đối với việc dạy và học tiếng Anh tổng quát trong Trường Đại học Văn Lang.
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5